Yhdistyksemme esittely

Hämeenlinnan Reumayhdistyksen toiminnan tarkoituksena on

• työskennellä reumasairauksien ja muiden tuki- ja liikuntasairauksien ehkäisemiseksi ja terveyden edistämiseksi
  • edistää ja kehittää reuma- ja muiden tuki- ja liikuntasairaiden sosiaaliturvaa, hoitoa, kuntoutusta, muita palveluja ja elinoloja
  • valvoa reuma- ja muiden tule-sairaiden etuja ja oikeuksia
  • jakaa tietoa reuma- ja muista tule-sairauksista ja niiden hoidosta
  • tarjota vertaistukea sekä liikunta- ja virkistystoimintaa jäsenille

Hämeenlinnan Reumayhdistys ry on yksi Suomen Reumaliitto ry:n 170:stä reumayhdistyksestä. Reumayhdistysten taival alkoi Helsingistä vuonna 1946 ja jo heti seuraavana vuonna 1947 Hämeenlinnaan perustettiin oma yhdistys. Olemmekin yksi suomen viidestä ensimmäisestä reumayhdistyksestä. Yli 70 vuotta toimineella yhdistyksellämme on jäseniä n. 330.

Yhdistysksen järjestämään monimuotoiseen toimintaan ovat tervetulleita niin uudet kuin nykyisetkin jäsenet. Yhdistys avustaa jäsenille järjestetyssä allasvoimistelussa sekä kuntosalilla kävijöitä.
Järjestämme ryhmätoimintaa myös jäsenistöltä tulevien toiveiden pohjalta.

Osallistumme Reumaliiton järjestämiin tilaisuuksiin ja koulutuksiin mahdollisuuksien mukaan, kuten myös muiden vammaisjärjestöjen toimintaan sekä koulutuksiin.

Yhdistys on kouluttanut tukihenkilöitä joiden puoleen jäsenet voivat kääntyä saadakseen tietoa ja keskusteluapua.

Toiminnasta tiedotetaan vuosittain jäsentiedotteella, yhdistyksen kotisivuilla sekä Hämeenlinnan Kaupunkuutisten järjestötoiminta-palstalla. Yhdistyksen löytää myös facebookista Hameenlinnan Reumayhdistys ja Instagramista hameenlinnan_reumayhdistys.

Hämeenlinnan Reumayhdistys ry:n jäseneksi toivotamme tervetulleeksi reumaatikot, sekä muita tuki- ja liikuntaelinsairauksia sairastavat, että kaikki, jotka ovat kiinnostuneita yhdistyksemme toiminnasta. Yhdistyksen jäseneksi voit toki liittyä myös, jos haluat mielekästä tekemistä vapaa-ajallesi.

Jäsenmaksut 2024

• Aikuisilta 25 € / vuosi, josta maksamme 11 € Reumaliitolle